GRAND PRIX, I MIEJSCE i STATUETKA DLA NAJLEPSZEJ AKTORKI
w IV WOJEWÓDZKIM KONKURSIE TEATRALNYM W JĘZYKACH OBCYCH „ ACT”
17 maja 2019r. w Pałacu Młodzieży w Gdańsku odbył się finał
IV Wojewódzkiego Konkursu Teatralnego w Językach Obcych „ACT” .
Okazał się on wielkim sukcesem dla koła teatralnego w języku angielskim z naszej szkoły. Uczniowie sami napisali sztukę pt. Flakes”, Była ona metaforą tego, co przeżywają nastolatki, jak głęboka jest w nich potrzeba przynależności, ale też ich oczekiwania nie zawsze idą w parze z tym, co przynosi życie. Sztuka kończy się przesłaniem do młodych ludzi. Właśnie ta innowacyjność w podejściu do teatru, a nie odtwórstwo zostało bardzo docenione i jednomyślnie najwyżej ocenione przez niezależne jury, które było pod wrażeniem spektaklu i wzruszeń jakie ono dostarczyło.
Także w tym roku, mimo wielu zawirowań, nauczyciele i uczniowie nie zawiedli i w Konkursie wzięły udział zespoły
z województwa pomorskiego m.in. Kartuz, Nowej Wsi niedaleko Sztumu, Sopotu i Gdańska. Niestety nie było żadnego reprezentanta w języku hiszpańskim.
W organizacji Konkursu bardzo pomogli nam Dyrektor Pałacu Młodzieży- Pani Elżbieta Porowska, która udostępniła nam salę teatralną wraz z obsługą dźwięku i światła. Pan Bogdan Wasilewski, właściciel restauracji „Mont Balzac” w Gdańsku, który był sponsorem statuetek, podziękowań dla jurorów oraz cateringu dla nauczycieli. Pani Justyna Jakubowska, jurorka, reprezentująca szkołę języków obcych „La Mancha”, która ufundowała nagrodę dla Najlepszego Aktora oraz upominki dla uczestników konkursu.
Grupy występowały w dwóch kategoriach językowych: j. niemiecki i j. angielski. Oceniało je niezależne jury: P. Justyna Jakubowska,
P. Manon Sebbah, P. Friedrun Keltsch –Rączka, P. Marta Dymerska.
A oto wyniki:
Kategoria język niemiecki:
I miejsce zespół poSAG z Sopockiego Autonomicznego Gimnazjum
II miejsce zespół Karthaus-clique SP nr 1 w Kartuzach
III miejsce zespół Schmetterlinge SP nr 47 w Gdańsku
Kategoria język angielski
I miejsce zespół Lucky Charms SP nr 67 w Gdańsku
II miejsce zespół Unlimited Theatre Company SP nr 43 w Gdańsku
III miejsce zespół The Young Springs SP Nowa Wieś koło Sztumu
GRAND PRIX zespół Lucky Charms SP nr 67 w Gdańsku
Najlepszy Aktor/- rka Daria Kurczyńska SP nr 67 w Gdańsku
Najlepsza scenografia zespół Schmetterlinge SP nr 47 w Gdańsku
Wszystkim gratulujemy!!!
O sukcesach naszej młodzieży informuje Dziennik Bałtyki.
CERTYFIKAT DLA SP 67 W GDAŃSKU
W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE
Teatr szkolny -edukacja kulturalna młodego człowieka
W okresie od 15 października 2018 r. uczniowie naszej szkoły pod kierunkiem nauczycieli, w kategoriach klasy młodsze (I-III)
oraz klasy starsze ( klasy 7 i III gimnazjum) do 15 kwietnia 2019 r. wykonywali zadania przewidziane regulaminem konkursu
Teatr szkolny – edukacja kulturalna młodego człowieka. Należały do nich między innymi:
- Zorganizowanie wśród uczestników koła teatralnego (ew. ogólnoszkolnego) konkursu wiedzy o wybranym aktorze/aktorach oraz wiedzy o teatrze.
- Przygotowanie przedstawienia teatralnego na podstawie książki, bajki, opowiadania… (do wyboru).
- Przygotowanie plakatu promującego szkolne przedstawienie teatralne.
- Przygotowanie recenzji wybranej sztuki teatralnej
- Zorganizowanie ogólnoszkolnego dnia talentów, podczas którego uczniowie będą mogli zaprezentować swoje talenty,
np. muzyczne, taneczne, kabaretowe i inne dowolne formy estradowe. - Zorganizowanie konkursu recytatorskiego.
Wiele z zdań, które obejmował konkurs od lat są realizowane w naszej szkole ( spektakle, konkurs recytatorski, konkursy piosenek),
a udział w nim pozwolił nam na wzbogacenie wiedzy z dziedziny teatru, wykorzystanie jej w praktyce podczas zajęć teatralnych, m.in. gry i zabawy integrujące, ośmielające, dramy, wiadomości dotyczące scenografii, kostiumów, przygotowania spektakli. Świetnym pomysłem było zorganizowanie pokazu talentów estradowych, które w pewien sposób w ciągu roku realizujemy, chociażby podczas Dnia Języków Obcych, kiedy uczniowie muszą zaprezentować pokaz taneczno- wokalny w języku obcym na określony temat,
ale pomysł, by włączyć w to różnorodne formy estradowe jest nowy i warty kontynuacji.
Bardzo ciekawym pomysłem było przygotowywanie plakatu promującego nasze szkolne przedstawienia. Myślę, że będę z tego korzystać w przyszłości.
Otrzymaliśmy za realizację wszystkich zadań konkursowych 100% ! J
Teatr szkolny – edukacja kulturalna
młodego człowieka XVIII edycja
Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim konkursie, który przeprowadzony zostanie w okresie
od 15 października 2018 r. do 15 kwietnia 2019 r. Po wykonaniu zadań przewidzianych regulaminem konkursu otrzymamy certyfikat
„Teatr szkolny – edukacja kulturalna młodego człowieka”. Do zadań konkursowych należą między innymi: konkurs wiedzy
o teatrze, konkurs wiedzy o wybranym aktorze, przygotowanie przedstawienia teatralnego na podstawie książki, bajki lub opowiadania, przygotowanie plakatu promującego szkolne przedstawienie teatralne, przygotowanie recenzji wybranej sztuki teatralnej, zorganizowanie dnia talentów oraz konkursu recytatorskiego.
Koordynatorki projektu:
p. Marzena Borawska - klasy młodsze
p. Iwona Kacprzyńska - klasy starsze
REVIEW of THE PLAY Jednym z zadań konkursu „Teatr szkolny – edukacja kulturalna młodego człowieka” było przygotowanie recenzji wybranej sztuki teatralnej. Tuż przed wystawieniem sztuki, nad którą pracowaliśmy w tym semestrze zdarzyła się niezwykła rzecz. Otóż otrzymaliśmy do szkoły ofertę - zaproszenie na spektakl „Opowieść Wigilijna”. Pomyślałam, że jest to doskonała okazja dla uczniów, aby mogli spojrzeć na tę sztukę inaczej, bo z perspektywy własnej pracy nad określoną rolą i całością spektaklu. Każdy z uczniów miał już własną koncepcję postaci, z której był zadowolony, więc możliwość „zaczerpnięcia” inspiracji lub ukierunkowania się, raczej nie groziła im. Mogli natomiast podejść do recenzji sztuki z większym zaangażowaniem. Tak też się stało. Poprosiłam o napisanie recenzji w języku angielskim, ale większość napisała zarówno po angielsku ( koło teatralne przygotowuje spektakle w tym właśnie języku) i po polsku, co było miłym zaskoczeniemJ W recenzji wynika, że sztuka w większości podobała się uczniom. p. Iwona Kacprzyńska
|
Od października 2018 roku, tuż po zawiązaniu zespołu, koło teatralne w języku angielskim pracowało nad spektaklem „Opowieść Wigilijna” Ch. Dickensa. Z pomocą nauczycielki plastyki i zajęć artystycznych ogłosiłam i przeprowadziłam ogólnoszkolny konkurs na plakat promujący nasz spektakl. Wpłynęło 9 prac. Zwycięski plakat został wyłoniony przez głosowanie. Plakatom wyeksponowanym na tablicy zostały nadane numery. Głosowali uczestnicy koła teatralnego, ponieważ jak uznałam, p. Iwona Kacprzyńska
|
Dnia 17 grudnia odbył się Test Wiedzy o Teatrze. W konkursie wzięli udział uczniowie, których pasją jest teatr, Test sprawdzał wiedzę z zakresu teatru w szerokim zakresie, począwszy od wiadomości dotyczących teatru greckiego, średniowiecznego, elżbietańskiego, aż po współczesny. Uczniowie musieli wykazać się wiedzą dotyczącą cech charakterystycznych dla teatru danej epoki, aktorów, scenografii, osób pracujących we współczesnym teatrze i ich zadań. Test wyłonił zwycięzców, którzy zostali uhonorowani dyplomami i słodkimi upominkami. Teraz przed uczniami zadanie praktyczne- wcielenie się w postać z powieści „Opowieść Wigilijna” i zaprezentowanie jej przed publicznością 17 stycznia 2019 r.
|