Międzynarodowy Dzień Kropki
Pomysł obchodzenia Międzynarodowego Dnia Kropki ma na celu pobudzać kreatywność i pomysłowość uczniów oraz zachęcać ich do tworzenia.
Na lekcjach matematyki uczniowie w kl. rozwiązywali kropkowe SUDOKU, odczytywali hasła, wykorzystując Alfabet Braille’a, szukali ukrytych figur geometrycznych. Zaangażowanie dzieci w rozwiązywanie zadań zasługuje na WIELKIE
Na lekcjach języka polskiego uczniowie klas czwartych i piątej pobudzili swoją wyobraźnię. Wszyscy otrzymali kartki z wyjątkową kropką. Niepowtarzalną, ponieważ każda była innego koloru oraz znajdowała się w innym miejscu na papierze. Zadaniem uczniów było dorysować coś do kropki tak, aby powstał obrazek.
Kolejnym etapem zadania była rozmowa o związkach frazeologicznych. Szukaliśmy takich ze słowem „kropka”. Następnie uczniowie pisali historie do wcześniej stworzonego obrazka. Kluczowe było to, aby wykorzystać przynajmniej jeden ze związków frazeologicznych.
We wspomniamym już święcie kreatywności wzięły również udział dzieci z klas 1- 3.
Zapraszamy do podziwiania niepowtarzalnych kropkowych dzieł sztuki!
Pamiętaj, nie tylko dzisiaj jesteś WYJĄTKOWA/Y